Sakarya Seo Hizmetleri

Sakarya Seo hizmeti almak isteyen değerli ziyaretçim, Google da ilk sıra hedefin için bir adım atmak istiyor olmalısın. Peki sabırlı mısınız? şunu bilmelisiniz ki kimsenin elinde sihirli değnek yok. Azimle çalışırsak hedefimize ulaşabileceğimizi size belirtmek isterim. Öncelikle Google ve seo hakkında bilgiler vermek isterim.

Seo Nedir?

Seo kelimesi İngilizce de Search Engine Optimization kelimesinin ilk harflerinin yan yana gelmesinden oluşmuştur fakat anlamsal olarak; arama motorları optimizasyonu ifade eder. Kelimeyi daha da somut hale getirecek olursak; bir işletme sahibisiniz ve işletmeniz için bir web sitesi oluşturdunuz. Bu web sitesinin web alanında daha iyi bir görünürlüğe sahip olmasını istiyorsanız bu alanda yaptırdığınız tüm çalışmaların adına seo demekteyiz. Bu çalışmaları başarılı şekilde yaparsanız; hedefteki müşteri kitlesine erişerek işletmenizi canlandırmış oluyorsunuz ve işletmenizi büyütme yolunda önemli bir merhaleyi geçmiş oluyorsunuz.

sakaryaseo
Sakarya seo

Sakarya Seo Hizmetleri Nedir?

Sakarya SEO hizmeti denince sizlere şunu açıklamak istemekteyiz. Yaklaşık 1 milyon insanın yaşamış olduğu Sakarya ilinde bu konuda profesyonel hizmet veren Seo uzmanı bulmak samanlıkta iğne aramak gibi bir durum halini almaktadır. Sizlerde Sakarya ilinde potansiyel müşteri olma niteliğinde olan ve mevcut müşterilerinize erişebilmek için en önemli kararı verdiniz. Dediğimiz gibi sizleri arama motorlarında ilk sıralara çıkarıp hedef kitlenize ulaştırmak hedefindeyiz.

Sakarya da Seo Yaptırmak için ne yapmalıyım?

Öncelikle Seo çalışması yapabilmek için bir web sitenizin olması gerekmektedir. Şayet bir web sitesine sahip değilseniz size profesyonel web tasarımcı  ekibimizle de bu konuda da yardımcı olabiliriz. info@sukrusoydan.com.tr mail adresinden bize mail atıp yada 0 542 773 43 19 – 0264 428 80 25 numaralı telefonlardan bize ulaşabilirsiniz.

SEO kelimesi sıradan internet kullanıcıları için hiçbir anlam ifade etmez ancak bir web geliştirici için her şey demektir. Web sitelerinin başarısı tesadüf eseri elde edilmez arkasında sıkı bir SEO çalışması vardır. Hiçbir SEO çalışması yapmadan başarılı oldum diyen kişi dahi farkında olmadan SEO kurallarına uygun bir şekilde çalışma yapmıştır.

Search Engine Optimization, Türkçe ismiyle arama motoru optimizasyonudur. Botların sitenizi daha iyi algılaması, yapılandırmasına ve sıralamalarınızı yük­seltmek için yaptığınız çalışmalara verilen isimdir.

  • Arama Motorları Nasıl Çalışır

Arama motorları internete botlarının internette gezin­meye başlamasıyla serüven başlar. Bu botlar webmasterların yolladığı site haritaları, sitelerde kar­şılaştıkları linkler ve dizinlerinde yer alan siteleri ta­kip ederek interneti tarar. Karşılaştıkları sayfalar eğer kalite yönergelerine uygunsa bunları dizinlerine ekle­yerek arama sonuçlarında yer vermeye başlarlar.

Botlar her gün milyarlarca internet sayfasını taraya­rak güncel bilgileri, yeni gelen sayfaları, sayfalarda yapılan değişiklikleri kontrol eder ve uygun bulduk­ları içerikleri dizinlerine ekler.

Arama sonuçları ise dizine eklenen sayfalar üzerin­den sıralanır. Yani arama sonuçlarında yer almak is­tiyorsanız öncelikle dizinlere girmeniz gerekiyor. Buna kitabımızın ilerleyen sayfalarında sıkça değiniz.

  • insanlar Arama Motorlarını Nasıl Kullanır

Arama motorları hedefe ulaşmak için kullanılan bir aracıdır ve buradan biz bilgi alırken soru sormayı çok severiz. Peki sorunuzla aynı başlığa sahip bir makale okumak ne kadar doğru? Bu arama motorlarının uzun süredir çözmek istedikleri ancak başaramadığı bir so­lun, örneğin; Google’da “SEO Nedir” diye arama yaptığımızda karşımıza SEO Nedir kelimesinin geç­tiği yani aradığımız kelimelerle birebir aynı başlıklar çıkıyor. Bu hala arama motorlarının yeterince geliş­mediğini ve ziyaretçilerin arama motorlarını nasıl kullanmaları gerektiğini hala öğrenemediklerini gös­teriyor. Normal koşullarda karşımıza çıkması gereken “SEO’nun Anlamı” gibi açıklayıcı başlıklar olması gerekirken bizim sorumuza soruyla yanıt veren baş­lıklara karşılıyoruz. Bu aslında kimsenin hatası değil, web geliştiricileri insanlara ulaşabilmek adına sadece kriterleri uyguluyor. Arama motorları ise bunu algıla­yabilen bir teknolojiye sahip değil, kullanıcılarda ara­malarını ilk aklına geldiği gibi yapıyor.

Arama motoru önerileri, arama yapılırken genellikle arama motorlarının cümle tamamlayıcılarını kullanı­rız. Bir cümle yazmaya başladığınızda altta o keli­meyle bağlantılı en çok arama yapılanlar gösterilir. Kullanıcıların aramak istediği bilgi önerilerde çıkarsa direk onu seçerek arama tamamlanır. Önerilerde çı­kan cümlelerin önemini anahtar kelime seçiminde de­taylı olarak anlatacağız.

Kısaca, insanlar aramalarını sona olarak veya kısa cümlelerle yapar. Web geliştiricileri de içerik başlık­ları hazırlarken normal bir arama motoru kullanıcısı gibi düşünüp başlıklarını belirlemesi gerekir.

Neden SEO Bilinmesi Gerekiyor

Bir web sitesi hazırlıyorsunuz ancak arama motorla­rının nasıl çalıştığını bilmiyorsunuz. Bunun tek bir anlamı var, çölde AVM açmaya çalışıyorsunuz. Ne kadar içerik üretirseniz üretin, ne kadar iyi hizmet ve­rirseniz verin hizmet verecek kimseniz yoktur.

SEO’nun temel amacı yaptığınız işi kalite yönergele­rine uygun hale getirerek varlığınızı ve trafiğinizi ar­tırmaktır. Bunu bilinçli olarak yapmadığınız sürece başarı elde etme şansınızda o kadar azdır.

Web sitesi açan kişilerin %70’i SEO bilmediği için trafik elde edemez ve 6 ay içinde sitesi üzerinde ça­lışma yapmayı bırakır çünkü beklentilerinin hiçbiri yerine gelmemiştir. Bu tür yanılgılara düşmemeniz ve başarısız olmamanınız için SEO’nun 11e olduğunu na­sıl bir işleyiş sistemine sahip olduğunu bilmeniz ge­rekir.

Web sitesi açmak yapılacak en kolay iştir. Özellikle yeni başlayan kişiler web sitesi açmanın yeterli oldu­ğunu düşünür ve kendiliğinden gelişeceğini tahmin eder ancak web dünyasına sadece merhaba demiştir. Elenüz konuşmaya başlayamamıştır.

Eğer sizde pes edenlerden, başarısız olanlardan biri olmak istemiyorsanız SEO’nun nasıl yapıldığını bil­meniz gerekiyor.

Domain ve Sunucu Nedir? Arama motorla­rını nasıl etkiler?

 

Domain ve sunucu tercihi SEO çalışmalarını doğru­dan ve dolaylı etkileyerek sıralamalarda fark yaratır. Özellikle mobil uyumunun altın kuralı haline gelen mobil site hızı için güçlü bir sunucuya sahip olmanız gerekir. Alan adı ise anahtar kelime oranı belirleme, marka değeri oluşturma, güven verme gibi birçok et­kende site sıralamalarınız etkiler.

  • Domain (Alan adı) SEO etkisi

Sıralamaları etkileyen en büyük faktörlerden biri anahtar kelime domain kullanımıdır. Yapılacak işe bağlı olarak anahtar kelime veya marka değeri sunan alan adları seçmeniz gerekir.

Anahtar kelime domain, eğer sektörel veya sabit bir kitleye hitap eden web sitesi kuracaksanız öncelikli tercihiniz alan adının anahtar kelime içermesi olma­sıdır. Domainin anahtar kelime içermesi site kelime ortalamasının artması ve sitenin ne ile alakalı oldu­ğunu göstermek için önemli bir kriterdir.

 

Gelen linklerinde URL yapısında bulunan kelimelerle örtüşmesi de önem derecesini artırarak sıralamalarda daha kolay yükselmenize yardımcı olur.

Kullanıcı gözünde ise aradıkları bilgiyi doğrudan ak­taran bir site gibi algılanırsınız. Sıralamalarda ilk sıra yerine iki, üç gibi konumlarda yer alsanız bile anahtar kelime avantajıyla insanların dikkatini çekip daha fazla organik hit alırsınız. Buda sizi zamanla ilk sı­raya taşımak için etkili bir kriter olur.

Anahtar kelime domainlerin avantajı olduğu gibi de­zavantajı da vardır. Sitede kullanılan kelime ortala­ması anahtar kelimeyle bağlantılı olduğu için çok yüksek olur. Alternatif kelimelerde hazırladığınız sayfa ve içerikler sıralamalarda üst sıralara çıkamaya- bilir. Çıksa bile site bilgi alanı kısıtlı olarak algılanıp kullanıcı için negatif sinyal yollar. Yani geniş bir kit­leye hitap etmek, sürekli büyüyen bir site kurmak is­tiyorsanız öncelikli tercihiniz jenerik domain veya kendinizin oluşturduğu akılda kalıcı, kısa, güven ve­ren alan adları tercih etmelisiniz.

Marka bilinci oluşturan domainler, büyük bir kit­leye hitap edecek siteler insanların akıllarında kalıcı, kısa ve güven veren alan adı tercih etmelidir.

Domain uzantısı, domain uzantısı sıralamaları etki­leyen faktörlerden biridir. Özellikle son dönemlerde çıkan .info, .tv, news gibi anahtar kelime uzantılı alan adları alanlarında yapılan aramalarda daha üst sıra­larda gözükmesini sağlar. Ancak bu uzantılarla yapı­lan arama sayısı çok kısıtlı olduğu için tercih edilebi­lirlikleri azalır.

Alan adı uzantıları, organik hit almanıza etki eden kri­terlerden biridir gelen organik ziyaretçilerde sırala­maları etkiler. Türkiye için konuşacak olursak sıra­lama sonuç ekranında öncelikli tercih .com ve .ııet uzantılarıdır. İnsanlar bu uzantıları daha fazla gördük­leri, bildikleri için bu uzantılara sahip sitelere güve­nerek tıklama yapar.

Örneğin, “Bayan çanta” kelimesinde arama yapılım karşımıza çıkan sonuçlarda 1. Sırada bayancanta.xyz sitesi, 2. Sırada tarza.com 3. Sırada koton.com yer al­sın sonuçları gören kişilerin büyük kısmı ilk olarak marka bilinirliği fazla olduğu için ve güvendikleri için Koton’u tercih edecektir. İkinci seçenek ise tarza olacaktır. Bunun nedeni ise 1. Sırada yer alan sitenin domain uzantısının insanların alışmadığı, güvenme­diği, antipatik bir uzantıya sahip olmasıdır.

Kullanıcılar antipatik bularak organik tıklama yap­madığı siteler zamanla değer ve sıra kaybeder. Elde edilen sonuçlar kalıcı olmaz. Bu neden alan adı se­çimi yaparken dikkatli karar vermeniz gerekir. Eğer alan adı tercihini yanlış yaptıysanız ne kadar SEO ça­lışması yaparsanız yapın elde ettiğiniz başarı kalıcı olmaz.

Özetle, domain uzantısı dolaylı olarak sıralamaları et­kileyen bir faktördür. Türkiye standartlarında kullan­manız gereken uzantılar ,com ve .net uzantılarıdır. Ancak küçük kitleye hitap edecek anahtar kelime do­main seçimlerinde diğer uzantıları da tercih edebilir­siniz.

  • Hosting seçiminin SEO etkisi

Sitenizin barındığı sunucunun kalitesi hızınızı belir­ler. Site hızı masaüstti sıralamalarına doğrudan etki eden bir faktör olarak kabul edilmez ancak mobil sı­ralamaları belirleyen bir kriterdir.

Ayrıca site hızı dolaylı olarak sıralamanızı belirler. Yavaş bir siteye sahipseniz organik hit alma şansı­nızda o kadar azalır. Arama yapan kişiler genellikle tıkladıkları sitenin birkaç saniye içinde açılmasını is­ter. Eğer tıklanan site yavaşsa ve yüklenmesi uzun sü­rüyorsa diğer sonuçlara yönelir. Site yavaşlığından kaynaklı bu şekilde kaybedilen kullanıcılarda sıra­lama kaybetmenize neden olur.

Kullandığınız IP adresi küçükte olsa sıralama kriter­lerinde etkili olacaktır. Eğer aynı IP üzerinde çok sa­yıda site bulunuyorsa ve bu siteler kalitesizse sizin de ortalama değerinizi düşülür. Özellikle blacklist yani kara listede yer alan bir IP kullanmanız sitenizin iler­lemesine büyük bir engeldir. Daha önce ceza almış bir site o IP adresi üzerinde barınmış veya barınıyorsa sizi de etkileyebilir.

Bizim tavsiyemiz SSD VDS kullanmanızdır. Bu su­nucuların yazma ve okuma hızı diğerlerine oranla daha hızlıdır. Sunucuya atanan IP adresleıininde geç­mişinin temiz olduğundan emin olmalısınız. Bunlara ek olarak yüksek trafiğiniz varsa veya saldırı alıyor­sanız Cloudflare kullanabilirsiniz. Ücretsiz versiyo­nunu kullansanız dahi yaklaşık olarak performansı iki katına çıkarmanızı sağlar.

SEO uzmanlarının kaleme almaya ce­saret edemediği özel teknikler

 

  • İçerikleri 5 saate ilk 3 sıraya getirmek

Herkes ilk 3 sırada olmak ister bunu yapmak teoride çok kolaydır ancak uygulamada çok zordur belli bir bilgi, otorite ve sistem gerektirmektedir. Anlatacağı­mız yöntem zor veya kolay çeşitli kelimelerde uygu­lanabilir ancak kelime ne kadar zorsa yapmanız gere­ken çalışma o kadar çok masraflı hale gelir. Yani bu yöntemi haber siteleri ve rekabet oranı düşük kelime­lerde kullanmanız en sağlıklısı olacaktır.

İçerikleri hızlı bir şekilde ilk 3 sıraya getirmek için öncelikle yayınlanan sitenin belli bir otorite kazanıp arama motorlarının güvenini kazanmış olması gerek­mektedir. Yani daha önce hiç içeriği yoksa, başka bir siteden backlink almamışsa, site hiç organik hit almı­yorsa bu yöntemi uygulayarak başarı elde etme şansı­nız çok düşüktür.

Teknik

Google ehrome kullanıcılarının ilgi alanlarını belirle­mek adına ziyaret geçmişlerini tutar bu reklamlar için yapılıyor olsa da sıralamaları belirlemek içinde kulla­nıldığı dönemler olmaktadır. Ayrıca sitenizde yer alan analytics’de Google’a ziyaret edilen sayfaların ilgi gösterilen alanların neler olduğunu gösteren bir araçtır. Yani sitenizde hangi bölümlerin ziyaretçi al­dığı ve ziyaretçilerin ilgi gösterdiği Google tarafından bilinmektedir.

Buna bağlı olarak yeni yayınladığınız bir içeriği kısa sürede okunmasını sağlayarak saatler içinde ilk sıraya kadar taşıyabilirsiniz. Bu tekniği uygulamanın en zor yönü ziyaretçiye ulaşmaktadır. Bunu genellikle sos­yal ağları kullanarak yapıyoruz. İlk olarak İç SEO ku­rallarına uygun olarak içeriğinizi hazırlayın, anahtar kelime içeren detaylı bir başlık kullanın, içeriğinizi yayınladıktan sonra Search Console üzerinden Go­ogle gibi getir yapıp ilk örümcek ziyaretini alıp index almasını sağlayın, ardından size ziyaretçi kazandıra­bilecek Facebook ve Twitter’da popüler hesaplarda içeriği paylaşın, bu paylaşımlarla ziyaretçi almaya başlarsınız Google ziyaret edilen içeriklerin başka si­telerde, blog, forum ve sosyal hesaplarda paylaşılma­sını sever eğer gelen ziyaretçiler paylaşım yapmı­yorsa kendiniz blogspot ve tumblr gibi yerlerde içeri­ğin bağlantısını paylaşın ancak bunu yaparken gelen ziyaretçi sayısıyla orantılı bir şekilde olmasını sağla­yın kesinlikle bu link sayısını abartmayın çok fazla olursa indexsiniz tamamen sıralamadan kaldırılabilir.

İşlemleri tamamladığınızda içeriğiniz rekabete göre ilk sıraya kadar çıkacaktır. Örneğin, ilk index aldığı­nızda 20. Sıradaysanız işlemin ardından 2-5 saat içinde ilk sıraya kadar hızlı bir yükseliş elde edersi­niz. Ancak elde edilen bu sıralama suni bir yükseliş­tir. Ziyaretçilerin azalmasıyla sıra kaybetmeye başlar­sınız. Ne kadar sıra kaybı yaşamış olsanız da önce­kine göre daha iyi bir sırada olursunuz.

Elde edilen sıranın kalıcı olması için içeriğin birkaç gün ziyaretçi almasını sağlayın, bu süreçte içeriğe re­ferans olabilecek otoriter bir sitede paylaşım yapın bu sitenin daha önce size backlink vermemiş olmasına özen gösterin. Sıralama elde ettiğinizde içerik anahtar kelime üzerinden organik trafikte almaya başlar gelen ziyaretçilerin aradıkları bilgilere sahip olduğunuzdan emin olun, gelen ziyaretçi sizin içeriğinizi ziyaret et­tikten sonra diğer sitelere de gidiyorsa ne yaparsanız yapın sıranız kalıcı olmaz.

  • Otoriter sitelere backlink çıkışı yapın

Sitenize gelen linklerin kalitesi kadar sitenizden çıkan link kalitesi de önemlidir. Daha önce yaptığımız test­ler veya takibe aldığımız içeriklerin bunu doğrulu­ğunu %100 kanıtlamıştır. İçeriğinize yardımcı olacak veya içerisinde geçen bir kelimenin, konun anlatımını sunan otoriter sitelere link vermek hem sitenize hem de içeriklerinize büyük değer kazandırıyor.

Dışarıya link çıkışı yaparken wikipedia ve Google gibi dünyanın önde gelen siteleri öncelikli olmak üzere arama motorlarının güvendiği sayfalara link çı­kışı yapın. Bu link çıkışları eğer anahtar kelimenizle örtüşüyorsa “nofollow” eklemeye özen gösterin. Bu linkler sitenizin güvenirliğini bir puanda olsa artıra­caktır ve sıralamalarda daha iyi sonuçlar elde etme­nize yardımcı olacaktır.

  • Eski, güncel olmayan yazıları yeniden düzen­leme

Eski içeriklerinizde başlık ve bilgi güncellemesi ya­parak hitlerinizi neredeyse iki katma çıkartabilirsiniz.

SEO çalışmaları yapmadan önce yayınladığınız içe­riklere geri dönüş yaparak güncel anahtar kelime­lerle oluşturulmuş başlık ve içeriklerle değiştirin. Eski sayfalar arama motorları tarafından ziyaret edi­lip belli bir otorite kazanmaktadır. Bu sayfalarda gün­cellemeler yapmanız size herhangi bir olumsuzluk yaşatmaz aksine güncel kelimelerle daha fazla ziya­retçi almanızı sağlar. Kısa bir örnek ile açıklayacak olursak konumuz “SEO teknikleri 2015” olsun bu içe­rik 2015 yılında ziyaretçi alıp bot ziyaretleriyle otori­ter bir hale gelmiştir ancak 2017 yılına gelindiğinde insanlar bu içerik eski olduğu için aramayı bırakır. Bi­zim yapmamız gereken ise içeriği güncel bilgilerle değiştirip başlığı da “Sıralamalarınızı artıracak en et­kili SEO teknikleri 2017” açıklayıcı ve anahtar ke­lime içeren güncel başlıkla yenilemek olmadır. Deği­şikleri yaptıktan sonra sanki yeni bir içerik gibi tari­hini günümüze çekerek yayınlayın.

  • Otoriter sayfalarınızdan yeni sayfalara link vermek

Sitelerinizin otorite kazanması gibi sayfalarınızda ekstradan otorite ve sıralama alır. Bir sayfanız ilk sı­rada olurken yeni yayınladığınız bir içerik alması ge­rektiği sıralamanın çok altında kalabilir. Eğer yeni içerikleriniz anahtar kelimesinde yukarı çıktığında trafik artışı sağlayacaksa içeriğin bağlantılı olduğu otoriter eski sayfalarınızdan bağlantı verin. Bağlantı verdiğiniz sayfalardan yeni sayfanıza kazanacağınız insan ve bot trafiği sıralamanızın artmasına katkı sağ­layacaktır.

Bu işlemi yaparken aynı sayfalara bağlantı verme­meye özen göstermelisin yükselsin diye otoriter say­falarınızın tamamından aynı noktaya link vermeniz tüm sayfalara zarar verebilir. Sayfa içi linkleme ya­parken A’dan B’ye, B’den C’ye, C’den D’ye, D’den A’ya gibi örgü oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Otoriter bir sayfanızdan yeni sayfanıza ilk link ekle­diğinizde sıralaması normale göre gerileye bilir bu sü­reç geçicidir. Yaklaşık 15 gün içinde içerik yüksel­meye başlar.

  • Uzun başlıklar kullanın

Kimsenin kullanmadığı anahtar kelime içeren detaylı başlıklar kullanmaya özen gösterin. Özellikle 2016 yılının sonunda büyük bir önem kazanan başlıklar iz­lenen birçok stratejiyi değiştirdi. Artık direk anahtar kelime ile oluşturulan başlıklar sıralamalarda kalıcı olamıyor veya sıra alamıyor.

Yeni sisteme göre başlıklarda insanlara yardımcı ola­cak açıklamalar yapmanız isteniyor. Örneğin, “SEO nedir” ana başlığımız olsun ancak bunu iki kelime olarak yayınlarsak alacağımız sıra altlarda olacaktır veya elde ettiğimiz sırada kalıcı olamayız. Bunun ye­rine “SEO Nedir? 10 adımda sıralamalarınızı yüksel­tin” gibi özel açıklama içeren başlıklar kullanın.

Bu başlıkları seçerken rakiplerinizle birebir aynı ol­mamasına özen gösterin, mümkün olduğunca deği­şiklik yapın eğer bir başka site aynı başlığı kullan- dıysa siz daha farklı bir başlık ortaya çıkartın. Google sıralama ekranında birbiriyle aynı veya çok benzer içerikleri sıralamayı sevmez. İçerik ve başlıklarınızla diğerlerinden farklı olduğunuzu göstermeniz gerek­mektedir.

Sitenize ve içeriklerinize aldığınız ilk link diğerlerine oranla daha büyük bir etkiye sahiptir. Hatta ilk gelen link otoritesi çok yüksek bir siteden geliyorsa sizi hızlı bir şekilde yükseltirken alacağınız 2-3 kalitesiz link sıralama kaybetmenize neden olabilir. Daha önce mutlaka tanıtım yazısı aldım sıralama kaybettim diyen webmasterlar ile karşılaşmışsınızdır. Bunun ne­deni genel olarak alınan linklerin kalitesinden kay­naklanıyor eğer kendi sitenizden daha düşük otoriteye sahip bir siteden link aldıysanız belli bir süre sıralama kaybetmenize neden olur. Tam tersi sizden daha oto­riter Google’ın güvendiği bir site size bağlantı ver­diyse saatler içerisinde tepki vererek yükselme elde edersiniz.

Kısaca, amacınız çok fazla link almak olmamalıdır. Asıl amacınız ilk olarak otoritesi yüksek, arama mo­torlarının güvendiği sitelerden link almak olmalıdır. İçeriklerinize ve kategorileriniz için kaliteli tek bir bağlantı yeterlidir. Daha fazlası faydalı olur düşünce­siyle hatalar yapamamaya özen gösterin.

 

  • Güçlü makalelerden link almak

Hedef kelimelerinizde tanıtım yazılarından link al­mak yerine zaten var olan sıralamalarda üst sıralarda bulunan içeriklerden backlink almayı deneyin. Örne­ğin, hedef kelimeniz “Çanta Modelleri” olsun, Go- ogle’da “2017 yılının en iyi çanta modelleri” gibi ara­malar yaparak ilk sıralarda bulunan içeriklerden link alın. Başlıkları yayınlayan bloglarla iletişime geçip içeriklerine sponsor olun ve bağlantınızı bu içeriklere eklemelerini isteyin.

Önceden yayınlanmış sıralama almış hitli bu tür içe­riklerden alacağınız linkler size hem trafik sağlar hem de backlinklerden maksimum verimi almanızı sağlar.

  • Google News Kayıtlı Sitelere SEO çalışması

Haber sitelerine SEO nasıl yapılır ve hitleri nasıl artı­rılır sorularını sık alıyoruz. Haber siteleri oldukça hassas bir kategoride yer alıyor. Spam yapılmasına çok uygun siteler olduğu için Google bu sitelerin ta­kibini çok yakından yapıyor ve yaptığınız ilk hatada

 

sitenize cezalar uygulayabiliyor. Bu nedenle haber si­telerini tamamen organik bir şekilde geliştirmeniz ge­rekmektedir.

Yayınlanan haberler insanların paylaşımına çok uy­gun olduğu için doğal olarak badelinle kazanmak çok kolaydır. Ekstra olarak alacağınız tanıtım yazıları si­tenizin ceza almasına neden olur. Haber sitelerine link almaktan uzak durun sadece site içi SEO kuralla­rını uygulayın. Kategori ve site başlığınızı bu kurallar çerçevesinde yapılandırın. Haber içeriklerini olabildi­ğince detaylı anahtar kelimelerden oluşturun sona başlığı kullanmamaya özen gösterin.

İlk gelen link öneminden bahsetmiştik, yayınladığınız haberler news.google.com.tr’de gösterilir burada gös­terilen haberle Google’dan linkte almış olursunuz. İlk aşamada buradan gelen linkler size fazlasıyla yeterli olacaktır. Yani yeni başlayan bir haber sitesi iseniz ilk olarak news.google.com.tr’de yer alan haberleri ya­parak orada yer almaya çalışın bu süreçte site otorite­niz artmaya başlayacaktır.

News kolay bir şekilde yer almak için haberde kulla­nılan görseli özel olarak hazırlayın, mümkünse gör­sele haber başlığını yazı olarak ekleyin, diğer haber­lerden farklı olduğunuzu göstermek adına içeriklere ekstra gelişmeleri ekleyin. Olayları farklı açılardan değerlendirin tabi bunları yaparken kalite ve haberci­lik standartlarına uygun olarak yapmaya özen göste­rin.

News’den gelen ziyaretçiler asla tatmin edici kadar yüksek olmaz siteniz otorite kazandıktan sonra ikinci aşama olan özgün haber üretimine geçin, haber üre­tirken kimdir, nasıl yapılır, nedir gibi spam türü ha­berlerden uzak durun bunu çok fazla yapmanız ceza almanıza neden olur.

Sokaklarda gezerek size özel ilk elden haberler üretmek neredeyse imkansızdır bunu yapmak için büyük bir haber ajansı oluşturmanız ge­rekir bununda maliyetleri çok yüksektir. Televizyon kanalları dahi kendilerine özel büyük haber ağları ku­ramaz bunun yerine AA, DHA gibi ajansları kullanır­lar. Ancak yeni bir sitenin bu ajansları kullanması hiç­bir anlam ifade etmez çünkü yüzlerce web haber sitesi

Bu ajanslardan gelen haberleri anında yayınlamakta­dır. Siz bu haberleri yayınlasanız bile rakipleri geçe­rek sıralama elde etmeniz çok zordur.

Peki özgün ilk elden haber nasıl üretilir? Aslında bu oldukça kolay bir o kadarda tehlikelidir. Günümüzde neredeyse herkesin bir sosyal medya hesabı var ve ya­şanan tüm olayları ilk oradan duyuyoruz.

Ajanslardan ve haber sitelerinden önce bilgiler ilk olarak sosyal medyada paylaşılıyor. Kendinize bir haber ajansı kur­madan sosyal ağlardan ilk elden haber üretebilirsiniz ancak bunu yaparken yayınlanan şeylerin doğru oldu­ğunu teyit etmeniz gerekir. Sosyal medyada haberlere ulaşabileceğiniz gibi bilgi kirlilikleri de bulursunuz.

Habercilik ilkeleri gereği yayınlanacak bilgilerin ke­sin olması gerekir. Eğer bir haberin kesinliği teyit edi­liyorsa haber yapın, zaten sosyal medyada binlerce insan haberi görür ve web üzerinde arama yapmaya başlar sizde bunu ilk yayınlayan sitelerden biri olaca­ğınız için yüksek bir ziyaretçiye ulaşırsınız ek olarak haber sitelerinde yayınlamış olarak forumlarda, site­lerde, sosyal ağlarda paylaşımınız yapılır buda hızlı büyümenize büyük bir katkı sağlar.

Sosyal medyadan haber üretmek için;

Bir twitter hesabı oluşturun, bu hesaptan tüm siyasi­leri, ünlüleri, yazarları takip ederek kendinize bilgi akışı olan bir platform oluşturun özellikle siyasiler haber niteliği taşıyan çok sayıda paylaşım yapar veya duyur da bulunur bunlar arasından haber niteliği taşı­yanları seçerek yine ilk elden haberleri sunabilirsiniz.

Instagram, magazin haberleri için eşsiz bir kaynaktır. Yine özel bir instagram hesabı oluşturarak ünlüleri ta­kibe alın neredeyse hepsi hayatlarının her anını bu­rada paylaşıyor. Buradan ilk elden çok sayıda haber üretmiş olursunuz.

Resmi gazete, kullanmanız gereken bir başka haber kaynağı ise vergilerin, zamların, atamaların, yeni ya­saların, yasa değişikliklerinin açıklandığı resmi gaze­tedir. Burada yer alan önemli haberler milyonlarca in­sanı ilgilendirdiği için büyük bir ziyaretçi kitlesine ulaşmanıza yardımcı olur. Resmi gazeteden haber ya­yınlarken bunu günün erken saatlerinde yapmaya özen gösterin ilklerden biri olmanız çok önemlidir. Gün içinde Türkiye’nin en büyük haber siteleri de aynı başlıkta haber yaparak sizin önünüze geçer.

Resmi gazete genellikle saat 03:00-04:00 civarında www.reswigazete.gov.tr adresinde yayınlanmaktadır.

Haber sitelerinizde iç SEO kurallarına uyarak belirt­tiğimiz şekilde haberleri ilk yapan siz olmaya özen gösterin zaman içinde doğal bir gelişmeyle büyümeye başlarsınız.

Sıralamalarda daha kolay yer alıp yüksek hitlere ulaşırsınız. Kesinlikle satın alınan linklerden uzak durmanız gerektiğini unutmayın. Anlattığımız adımlarla ilerleyerek yüzbinlerce ziyaretçi kazanabi­lirsiniz.

  • Facebook Reklam Erişimleri

Facebook’un bu kadar üzerinde durma nedenimiz reklamın en ucuz ve etkili olduğu sosyal medya sitesi olmasından kaynaklanıyor. Özellikle marka olmasını hedeflediğiniz bir çalışma yapıyorsunuz Facebook kullanarak kısa sürede yüzbinlerce insana ulaşabilir­siniz.

Reklam yapmanın kolay ve ucuz olduğu Facebook’ta dikkat etmeniz gereken bazı kriterler yer almaktadır. Facebook reklamları talebe bağlı olarak düşen ve yükselen fiyatlandırmalarla çalışmaktadır.

Örneğin, reklam verenin yoğun olduğu bir kitlede öncelikli ola­rak bütçesi en fazla olan kişinin reklamları gösterilir ancak bütçesinden diğerlerine oranla daha fazla ücret kesilir. Mesela bin gösterim başı ücret 1 TL ise 1.5 TL olur bütçeler dengelendiğinde diğer kişilerin rek­lamları gösterilmeye başlar.

Burada rekabeti dengele­mek adına bir sistem vardır ancak Türkiye’de çok fazla Facebook kullanıcı olduğunu ve yeterince rek­lam veren olmadığını göz önünde bulundurursanız yüksek bütçede reklam vermek mantıklı değildir.

Facebook’ta olabildiğince düşük bütçede reklam ve­rin böylece bütçeniz düşük olduğu için rekabetin en az olduğu anlarda reklamlarınız en ucuz fiyatlara gös­terilir ve küçük rakamlara yüksek erişim elde edersi­niz. Bizim tavsiyemiz minimum düzey olan günlük

  • TL bütçe sponsor reklam yayınlamanızdır. Bir günde 20 TL ile reklam vermek yerine 1.5 liradan 6 günlük reklam vererek daha fazla erişim elde edersi­niz.

Kampanya 1

Bir günlük 30 TL ile elde edilen sonuçlar;

Yayın 0 * Results 0 Erişim Ücret O Bütçe Harcana… 0
t Yayınlanmıyor 182 3.002 0,16 TL 30,00 TL 30,00 TL

 

Otuz lira ile 3.002 erişim etkileşim başı ücret 0.16 TL olarak sonuçlanmış.

Kampanya 2

7 günlük günde 1.5 lira toplam 21 TL ile elde edilen sonuç;

Yayın O * Results O Erişim 0 Ücret O Bütçe O Harcana… O
• Aktif 4.410 43.626 0,005 TL 21.00 TL 20,29 TL

 

Yirmi lira ile 43.626 erişim etkileşim başı ücret 0.005 TL olarak sonuçlanmış.

Hedef kitle aynı içerikler aynı ancak bir tanesinde za­man sınırlaması var bütçe yüksek diğerinde ise zaman sorunu yok bütçe düşük en uygun anlarda reklamları yapıldı ve elde edilen verim kampanya l’e oranla 30 kat daha fazla yani bütçemizi 30 kat daha verimli kul­lanıp reklamlarınızı yapabilirsiniz.

Oranlar kullanıcı dostu olmalarına bağlı olarak değiş­kenlik göstermektedir. Eğer kullanıcılara yardımcı olacak bir paylaşım değerlendirmesi alırsanız daha fazla insana ulaşabilirsiniz. Buradaki püf nokta düşük bütçeyle günlere yayılan reklam yapmanızdır.

  • Organik SEO

Hiçbir SEO çalışması yapmadan yükselmek mümkün mü? Sık karşılaştığımız somlardan biri bunun net ce­vabı ise hayır! Hiçbir SEO çalışması yapmadım ama yükseldim diyen insanlarla karşılaşabilirsiniz bu site­ler mutlaka iç SEO kurallarını uygulamıştır veya far­kında olmadan doğru anahtar kelimeler kullanarak düzenli bir çalışma yapmıştır. İç SEO kurallarını uy­gulamadan, kalite yönergelerine uymadan yükselmek neredeyse imkansızdır. Backlink çalışması yapmadan yükselmek mümkün ama diğer kriterleri uygulama­dan yükselmek neredeyse imkansızdır.

Hiçbir backlink çalışması yapmadan iç SEO kuralla­rını uygulayarak sistemli çalışmalara Organik SEO diyoruz. Elde edilen sıralamalar, yükselmeler tama­men sizin çalışmalarınızla doğal olarak elde edilir. Yaptığınız çalışmalara Google tarafından verilmiş bir ödül olarak düşünebilirsiniz. Kimsede olmayan eşsiz içerikler, bilgi içeren verimli içerikler, kategorinizde eksiksiz bilgi içermeniz gibi faktörlerle doğal bir yük­seliş elde edersiniz ve organik olarak elde edilen bu sıralar daha kalıcı olmaktadır.

Backlink alarak kısa sürede yükselme şansınız vardır ancak bu suni bir yükseliştir. Linklerin etkisi bir süre sonra kaybolmaya başlar ve siteniz düşüş trendine ge­çer bu tür siteleri toparlamak oldukça zor ve maliyet­lidir. Daha önce aldığınız linklerden daha kaliteli linkler elde etmeniz gerekir ancak eskisi kadar etkili olmazlar yani suni yükselme ile geliştirilen bir sitenin ömrü sınırlıdır belki 1 yıl iyi bir noktaya gelebilirsiniz ancak linklerin etkisinin geçmesiyle rakipleriniz ko­lay bir şekilde sizi geçmeye başlar.

herhangi bir geleceği olmadığını bildiğiniz bir site yapmak yerine organik bir şekilde gelişecek site kur­mak için;

  • Kullanılan yazılım veya temanın org şablonlarına uygun olması gerekir.
  • Sitenizin, ziyaretçilere geri dönmesini gerek­tirecek bir özelliğe sahip olması gerekir.
  • İçeriklerin kalite yönergelerine uygun hazır­lanmış olması gerekir.
  • Başlık seçimleri detaylı anahtar kelimelerle yapılması gerekmektedir.
  • Reklam yapmak en doğal hakkınızdır. Her­hangi yeni bir çalışmanızı insanlara tanıtarak varlığınızdan haberdar etmelisiniz. Eğer in­sanların düzenli olarak kullanabileceği bir web sitesine sahipseniz sosyal ağlardan rek­lamlarınızı yapın sizi tanımaya başlayan in­sanlar daha sonraki ziyaretlerini site isminizle arama yaparak organik birer ziyaretçi olarak dönüş yapacaktır.
  • Organik SEO’da yükselmenin püf noktası ise güncel içerikle organik almaktan geçmekte­dir. Bunu bir ödül sistemi olarak düşünebilir­siniz. Örneğin, 100 hitli bir siteye sahipsiniz gündemde olan kimsenin yazmadığı bir içerik
  • Makaleye başlığına kendi linkini eklemek

Google’ın en büyük soaınu index alman içeriklerin tam olarak ne ile alakalı olduklarını anlamasında zor­lanmasıdır. Botlar genellikle içeriklere verilen link­lerde kullanılan kelimeler, linklerin geldiği içerikte kullanılan kelimeler, asıl içerikte kullanılan kelime­ler, sık kullanılan kelimeler, H taglarında yer alan ke­limeler gibi birçok kritere bakarak karar verir.

Eğer yayınladığınız içeriğin başlığına kendi linkini verirseniz makalenin ne ile alakalı olduğunu anlatma­sına biraz daha yardım etmiş olursunuz. Bu kural schema.org önerilen temel kriterlerden biridir. Go- ogle kendi sitelerinde de bu tekniği kullanır.

O
An update on Google’s feature-phone cravvling & indexing

Wednesdy, November 30, 2016

| An update on Google’î
Limited mobile devices, “feature-phones”, reguire a special form of markup or a
” l’c£r
n

 

Kullanılan kod yapısı ise;

Bu site içi linkleme botlar için farklı anlamlarda ifade eder. Çalışma sistemlerine göre botlar geldikleri içe­riklerdeki link linki takip etmektedir. Karşılaştıkları ilk link yine sayfanın kendisi olması onları belirsiz bir döngü içerisine sokuyor olabilir. Bunun olması Go- ogle tarafından zararlı karşılanması gerekirken öner­dikleri şablonlarda yer alması ve kendileriııinde bu yapıyı kullanıyor olması sitenize zarar vermeyecektir.

Testlerini 4 farklı kategoride yer alan sitelerde yaptık belirttiğimiz gibi iç linkleme yapılmış içerikler ziya­retçi aldıkça daha hızlı sıralamalarda yükselmeye başladı, yeni yazıları daha üst sıralarda çıkmaya baş­ladı, hit almamış veya hiçbir çalışma yapılmamış say­falar dahi 3 ay sonra kendiliğinden yükselmeye baş­ladı. Yani hep olumlu etkileriyle karşılaştık herhangi olumsuz bir faktör görmedik.

Bu sistemi kullanmak için ayarlamaları temanızdan yapmanızı öneririz. İçerik başlığına kendi linkini ek­leme komutu ekleyebilirsiniz. Birçok temada bu uy­gulanmakta eğer bir kez yapılmışsa tekrarlamamanızı öneririz.

  • Önemli içerikleri tek bir yerde toplayın

Bu öneri Google tarafından birçok defa dile getiril­mesine rağmen birçok kişi uygulamıyor. Botların içe­riklerinizin önem derecesini anlaması için belli içe­riklerinizi ekstra başlıklar altında toplayın bu yön­temle o içeriğe daha fazla iç link vermiş olursunuz ve bu içeriklerin daha fazla iç linke sahip olması Google tarafından önemli kabul edilerek yükselme aşama­nızda ilk onlara öncelik verilir.

Örneğin, SEO hakkında makaleler yayınlıyoruz bu makaleler arasında haberler, teknikler, güncellemeler ve eğitimler yer alıyor. Bunları birbirinden ayırmak ve önemlerini göstermek için “SEO Dersleri” isminde bir sayfa oluştururuz sayfa içine başlangıçtan, ileri düzeye sıralanan yardım makalelerine linkler veririz. Bir nevi hem botların hem de ziyaretçilerin işlerini kolaylaştıran küçük bir site haritası oluştururuz.

Botlar bu içeriklere daha kolay ulaşırken, ziyaretçi­lerde içerikleri sıralı olarak bulabilir. Bu yöntem kul­lanıcı deneyimini artırdığı gibi botlara da yol gösterir.

  • içeriklere yorum yapılması

İçeriklerin yorum alması hala büyük önem taşımakta­dır. Bu yorumlar içeriklerinizin güncel olduğunu gös­termesinin yanı sıra ekstra bilgilerin yorumlarda ve­rilmesi olarak algılanır. Örneğin, makalenizi hazırla­dınız ancak bilgi yeterli değilse kullanıcılar size soru­lar sorup açıklamalarınızda detay ister. Gelen bu yo­rumlar aslında makalenizi daha güçlü bir hale getirir. Yorumlarda cevaplanmamış sonalar bırakmayın ge­len somlara özenle cevap verin.

Eğer doğal olarak yorum almayan bir siteye sahipse­niz kendiniz bir kullanıcı gibi yorum yapabilirsiniz. Arama motorları yorumun geldiği IP adreslerini takip etmez sadece yapılan yorumların klasik olmamasına dikkat edin. Güzel yazı, çok beğendim, teşekkür ede­rim gibi yorumlardan uzak durun daha çok makale­nizle ilgili detaylardan bahseden alternatif anahtar ke­limeler kullanın.

Yorumları en iyi şekilde avantaja çevirmek için Türkçe karakter içermeyen anahtar kelime yorumlar kullanabilirsiniz. Bildiğiniz gibi mobil aramalarda genellikle Türkçe karakter kullanılmaz ve küçük fark­lar dahi sıralamaları etkiler. Makale içinde anahtar kelimenizi Türkçe karakter içermeyecek şekilde yaz­mak dikkat çekebilir ancak yorumlarda bunu yapma­nız bir avantaja dönüşür.

  • AMP Kullanımı

Google’uıı 2016 yılında yaptığı en büyük değişiklik first-mobile indexing bu güncellemeyle beraber artık web siteleri mobil versiyonlarına göre iııdex alıyor. Masaüstü botları tam olarak kaldırılmadı ancak in- dexlemeler mobil botlar tarafından yapılmaya baş­landı.

Google yapılan aramaların neredeyse %70 oranında mobile dönmesiyle bu değişikliği yapma kararı aldı. Değişikliğin yapılma nedeni ise mobil aramalarda daha verimli sonuçları insanlara gösterebilmek.

Eğer bu değişikliği avantaja çevirmek istiyorsanız responsive veya çeşitli mobil uyumlu tasarımlar kul­lanmak yeterli olmayacaktır. Ek olarak yine 2016 başlarında kullanıma sunulan AMP (hızlandırılmış mobil sayfalar) özelliğini kullanmanız gerekmekte­dir. Kod oranını büyük ölçekte düşürerek içeriklerini­zin ön plana çıkmasını sağlar. Sayfalar hızlı olduğu için Google tarafından artı puan alırsınız ve botlar si­tenizde daha kolay gezer ve büyük bir artı puan kaza­nırsınız.

Seo çalışmaları yaparken size yardımcı olabilecek araçlar

 

  • SEO Yardımcı Araçlar

SEO çalışmaları yaparken kendinize hedef kelime be­lirleme, ziyaretçi hareketleri, gelen bağlantılar gibi sı­ralamaları etkileyen faktörleri inceleyebileceğiniz araçlar.

  • Google Analytics

Google’ın ücretsiz olarak sunduğu en kullanışlı araç­lardan bir tanesidir. Bu araç site trafiğinizi ölçtüğü gibi kullanıcı hareketlerini analiz etmenize yardımcı olur.

Hemen çıkma oranı, sitede geçirilen süre, ziyaret edi­len sayfalar, kullanıcı akışı, trafik kaynakları gibi özelliklerini analiz ederek kullanıcı deneyimini artır­manızı sağlar.

Kesinlikle kullanılması gereken bir araçtır. Detaylı olarak nasıl kullanacağınızı sitemizden inceleyebilir­siniz.

  • VVebmaster Tools (Search Console)

Google’ın sunduğu bir başka webmaster yardımcı aracıdır. Bu aracı Google Analytics’e bağlayarak tek bir hesaptan ortak kullanım oluşturabilirsiniz.

Webmaster araçları ihtiyaç duyabileceğiniz birçok hizmeti ücretsiz olarak vermektedir. Sitenizde bulu­nan kod hataları, Google üzerinden aldığınız ziyaretçi analizi, iç ve dış bağlantılar, dizin durumu, in- dexleme, site haritaları ekleme, tarama analizi, veri işaretleme ve zengin kart ayarlamaları webmaster to­ols yani search console üzerinden yapılır.

Kullanımı oldukça kolaydır ancak özellikleri buradan nasıl kullanacağınızı anlatmaya başlarsak ortaya yeni bir kitap daha çıkar. Eğer Search Console’u nasıl kul­lanacağınızı bilmiyorsanız Seosefi üzerinden yardım makalelerine ulaşabilirsiniz.

  • Google Advvords Keyword planner

Google reklamları kullananların yakından tanıdığı Adwords bir anahtar kelime belirleme aracı olarak kullanılabilir. Aranma hacmi ve rakabet düzeylerini kontrol edebileceğiniz bu araçta keyword planner’ı kullanarak yeni anahtar kelimeler bulabilirsiniz.

  • Hot trends

Haber siteleriniz için mutlaka kullanılması gereken bir araçtır. Rekabet düzeyi çok fazla olduğu için nor­mal siteler kullansa da büyük verim elde edemezler.

Günün en çok aranan kelimeleri ve en çok okunan ha­berlere Hot trends listesinden ulaşabilirsiniz.

  • SEO Eklentileri

Eklentiler bilinen SEO kriterlerini baz alarak size yol gösterirler. Bu kriterlere uygun meta etiketleri oluştu­rarak yazdığınız açıklama ve başlıkların doğru index almasını sağlarlar. Ayrıca içerik oluştururken size ka­lite yönergelerini göstererek bu kurallara uygun bilgi­ler eklemenize yardımcı olurlar.

Eğer bir wordpress kullanıcısı iseniz Yoast kullanma­nızı tavsiye ederiz. Bu alanda sayısız eklenti karşınıza çıkacaktır ancak Yoast tamamen bu işe odaklanmış büyük bir firmadır ve arama motorlarının yaptığı gün­cellemeleri takip ederek değişiklikleri anında eklenti­lerine uygularlar.

Özel bir yazılım kullanıyorsanız eğer schema.org zi­yaret ederek sektörünüzde kullanması gereken şema örneğine ulaşın, burada size açıklamalar için hangi meta etiketlerini kullanmanız gerektiği açıklanmakta- dır.

  • Ücretli Araçları

İhtiyacınız olan tüm birçok araç Google tarafından ücretsiz olarak sağlanmaktadır. Yine de Google’un yetersiz olduğunu düşünüyorsanız kullanabileceğiniz ücretli araçlar vardır. Özellikle Google dış bağlantı­ları Search Console’a birkaç gün sonra yansıttığı için backlink analiz araçları ücretli olarak kullanılır.

Aherfs

Backlink analizi için kullanabileceğiniz en gelişmiş araçtır. Aherfs Özel botları web üzerinde sürekli ta­rama yaparak sitelerin birbirlerine verdikleri linkleri kayıt altına alır. Sadece bu işe odaklanmaları onları alanında en iyisi yapmıştır.

Eğer ücretli bir Aherfs kullanıcısıysanız sitenize ge­len linkleri gün ve gün takip edersiniz. Gelen linklerin kalitesini ise yine kendine özel hazırladığı aherfs pu­anıyla kolayca ayırt edebilirsiniz. Eğer bir sitenin aherfs puanı düşükse Search Console üzerinden en­gelleyebilirsiniz.

Rakip analizi içinde kullanabileceğiz bu araç analiz ettiğiniz sitelere gelen linkleri göstermesinin yanı sıra en otoriter sayfaları, en fazla ziyaret alan sayfaları, en fazla ziyaret alınan kelimeleri, sitelerin sosyal medya üzerinde ne kadar paylaşıldığı ve etkileşimleri gibi birçok özellik sunmaktadır.

Moz

Kullanabileceğiniz bir başka backlink analiz aracıda Moz’dur. Kendilerine özel bot ve puanlama siste­miyle web geliştiricilerine yardımcı olur. Sitenize ge­len linkleri göstererek bu sitelere puanlar verir puanı düşük olanları engelleyerek kalite ortalamasını yük­seltebilirsiniz.

Ayrıca tarayıcı eklentisi sunarak site sayfalarınızın on-page uyumunu kontrol edebilirsiniz. Bu özellikleri rakip siteleri analiz etmek içinde kullanabilirsiniz.

Araçlarını test ederek tanımanız için ücretsiz hizmet verir ancak özellik ve kullanımı sınırlıdır. Mozpro sa­tın alarak tüm özellikleri kullanabilirsiniz.

Kaynak: seo şefi “Müslüm Aslantürk”