REKLAM GÖZBEBEĞİ SOSYAL MEDYA Nedir
Reklamcılık, günümüzün ve geleceğin en önemli mesleklerinden biri haline gelmiştir. Özellikle ticaretin, pazarlamanın geliştiği dünyada reklam çok ciddi bir konuma sahiptir.
Reklamcılığın geçmişi M.Ö. 300 lü yıllara dayanmaktadır. İlk zamanlarda reklamcılık günümüzdeki gibi yapılmıyordu. Geçmişte çığırtkanlar ve tellallar aracılığı ile yapılmaktaydı.
Günümüzde reklamcılık, sosyal medya üzerinden milyonlarca insana kolayca ulaştırılabilir. Sosyal medyanın geliştiği dünyada reklamcılık faaliyetleri SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞI başlığı altında doğmuştur.
SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞI
Teknolojinin giderek geliştiği dünyada , pazarlama ve ticaret sosyal medya üzerinden yapılmaktadır.İnsanlara bir markayı benimsetmek,tanıtmak ve sunmak için onlarla aynı ortamda etkileşmek gerekir.
Milyonlarca insanlara ulaşabileceğiniz tek yer sosyal medyadır. Sosyal medyanın en büyük web aracı Facebook’tur. Kullanıcı sayısı giderek artan Facebook gibi yerlerde diğerlerinden daha fazla insana ulaşmak mümkün.
Örneğin Facebook’a her yıl 170 milyon kişinin üye olmakta ve şu anda aktif kullanıcı sayısı 1 milyar 250 milyona ulaşmıştır.
Bir diğer sosyal ağ olan Youtube’nin sosyal medya reklamcılığı üzerindeki konumu bir hayli büyüktür. Türkiye’de Youtube’den ayda 3.000.000.000 tane video izlenmektedir.
Dakikada 24 saatlik video yüklenmektedir.Bu gibi sosyal medya yerlerinde veya diğer web sitelerde %80’i kullanıcıların ürün satın alma kararını oldukça etkilemektedir.
Birçok üretici firmasının göz bebeği haline gelen sosyal medya üzerinden oldukça fazla miktarda ürün pazarlanmaktadır. Firmalar sosyal ağ üzerinden pazarlamacılık yaparken online itibar yönetimin çok iyi yönetilmesi,kampanyanın verimliliğini arttırmaktadır.
Yapılan kampanyalar da ürününüzün size marka bilinirliği konusunda olumlu şeyler kazandıracaktır.